- Now and then

Nu när det är mindre än 2 veckor kvar tills jag fyller 18år så började
jag att tänka tillbaka på gamla tider.
Hur folk såg ut, hur man var som person, vilka man umgicks med osv.
Jag känner att jag själv har mognat sen några år tillbaka, både utseende mässigt
och personligheten.
För 2år sedan, så hade jag mellanlångt blont hår och hade min egna
ögonfärg - dvs grön/bruna, jag hade ingen pojkvän och livet var allmänt underbart.
Nu när jag tittar på mig själv i spegeln så har jag långt brunt hår, gråa linser,
bara för någon månad sen kommit ut ur ett långt, påfrestande förhållande.
Men under tiden, under dom här 2år har jag hunnit säga hejdå till gamla vänner,
sagt hej till nya vänner, jag har hunnit att gå på 5 olika skolor, jag har varit i
ett långt förhållande som drog musten ur mig, festat som om det
inte fanns en morgondag, legat i sängen och önskat att det inte kom en
morgondag, jag har hunnit skratta mig till några magrutor och gråtit stora sjöar.
Men jag står fortfarande upp och det har jag mina vänner och familj att tacka,
att dom alltid väntat så tålmodigt på mig och varit där för mig i alla lägen.
Jag har inte tid för idioter i mitt liv längre, jag har inte tid att må dåligt eller gråta
över saker jag inte behöver i mitt liv.



Laugh when you can, apologize when you
should and let go of what you can’t change!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0